Loading…

Mechanik Warszawa

Serwis Sprzętów i Pojazdów w Warszawie
Kontakt Mechanik i Elektryk
Herosi Złamanych Krain - skrót zasad i moja opinia

Herosi Złamanych Krain – skrót zasad i moja opinia



Herosi Złamanych Krain wracają na Wspieram.to

Kampania gry na Wspieram.to: https://wspieram.to/HerosiZlamanychKrain

Postaw mi wirtualną kawę: https://buycoffee.to/gambittv
Wesprzyj kanał na Patronite: https://patronite.pl/GambitTV

00:00 – Wstęp
03:30 – Omówienie zasad
21:36 – Podsumowanie
40:21 – Trzy pytania, trzy odpowiedzi
46:40 – Zakończenie

Zapraszam do odwiedzenia mojego profilu na FB: https://www.facebook.com/zpgambittv
Instagrama: https://www.instagram.com/gambit_tv/
Możecie mnie też znaleźć na http://gambit.znadplanszy.pl

Importowane z Youtube

33 thoughts on “Herosi Złamanych Krain – skrót zasad i moja opinia

  1. Jeszcze raz gratulacje!
    Odnośnie gry to fajnie byłoby jeśli autor wstrzymałby się z wypuszczeniem jej na wspieraczkę i jak mówisz przetrawił uwagi, bo gra zapowiada się ciekawie i byłoby super zagrać w nią.

  2. Świetny wstęp Tomku! 🙂 gratuluję i życzę sukcesów! Wiele Ci zawdzięczam, a szczególnie to że dzięki Tobie odkryłam oglądanie filmikow w przyspieszeniu (wspominiales w jednym ze swoich materiałów że jest opcja przyspieszania). Można powiedzieć że you tube urudzil się dla mnie na nowo 😀 pozdrawiam!

  3. Przez chwilę Gambit mógł być wreszcie sobą. Urodzony zwycięzca:)
    Pomimo wielkiego szacunku do Asi i Piotrka, którego miałem przyjemność "poznać" chyba najwcześniej i ich wkładu w planszowy świat to rozkład na podium to je to. Panie, to je to!
    Nawet czwarte miejsce ujdzie;)
    Gratulacje dla wszystkich!

  4. Witam,
    Z tej strony autor gry.
    Chciałbym odnieść się do recenzji Gambita

    1. Walka

    Zastanówmy się, gdyby usunąć z walki zasięg, ruch oraz rzędy (pierwszy i drugi) w jakich stoją jednostki nie istniałaby możliwość strzelania, ponieważ byłaby ona tożsama z atakiem wręcz. Nie byłoby możliwości strategicznych zasłonięcia się sojuszniczymi potworami i również przeciwna strona konfliktu nie miałaby możliwości wystawić na przód bardziej wytrzymałych potworów. Taki zabieg zwyczajnie spłyciłby aspekt strategiczny tytułu, a przecież najbardziej zależy nam na efektownym rozwinięciu Herosa pod własną wymyśloną strategie i bawienie się nim. Takie rozwiązanie sprawiłoby, iż walka byłaby zwyczajnym na przemian rzucaniem kości i liczeniem sukcesów – jak to jest w wielu tytułach – a przecież nie o to chodzi.

    Druga kwestia – walka z potworami trwa zazwyczaj około minutę. Walka dwóch Herosów raczej będzie trwać nieco dłużej, ale przecież o to chodzi – tutaj powtórzę – stwórz swojego Herosa i wykorzystaj go w grze jak tylko chcesz. Masz swobodę działań i ciesz się „kombosem” jaki stworzysz. Inni gracze i tak w większości walk (w każdej jeśli są w tej samej lub przyległej krainie lub mają odpowiednie zdolności) mogą brać udział i w nie ingerować.

    2. Odkrywanie Mapy

    Tutaj chodzi jedynie o pewną nadinterpretacje. Gracz eksplorując świat podejmuje DECYZJE czy zatrzymać czy odrzucić daną krainę. Odrzucona kraina nie będzie przecież usuwana do końca gry, bo kompletnie nie miałoby to racji bytu.

    Druga kwestia – na początku gry są rozstawiane krainy początkowe. Ukazane krainy między nimi tak naprawdę obrazują jedynie odległość. Możemy eksplorować świat w dowolnym kierunku otwierając portale i tyle. Odebranie graczowi możliwości odrzucania eksplorowanych krain spłyciłoby aspekt strategiczny tytułu.

    3. Akcje i Reakcje

    Reakcje siłą rzeczy muszą być słabsze od akcji. Inaczej wykonywanie akcji nie miałoby racji bytu. Reakcjami można na ogół zrobić wszystko co w akcjach, lecz w osłabionej formie. Jest to swoiste uzupełnienie „asortymentu strategicznego” gracza. Gracz może reagować na działania innych.

    4. Punkty Zwycięstwa

    Punkty zwycięstwa są przyznawane w kilku zasadniczo odrębnych kategoriach. W zależności jaką strategie podejmie gracz i jak rozwinie postać, dany rodzaj punktów będzie mu łatwiej otrzymać. Polecam sprawdzić w instrukcji za co dokładnie przyznawane są punkty i ile.

    5. „Gankowanie” Graczy

    Jest to gra typu „Każdy na każdego”. Gracz sam decyduje, jaką strategie obierze i czy rozwinie postać wyłącznie pod walkę, czy też zajmie się innymi aspektami. Zaatakować można 1 raz każdego gracza na rundę, czyli 6 razy przez całą grę. Pierwsza kwestia, nie jest to tak dużo biorąc pod uwagę, że w końcu każdy z graczy jest Herosem i jedni będą działać pokojowo, a inni agresywnie. Owszem można atakować już na samym początku gry bez rozwinięcia postaci, jednak jest to decyzja gracza. Drugi gracz ginąc nic nie traci (dodatkowo regeneruje Zdrowie i Mane) i musi podjąć decyzje czy próbować się odegrać i zmienić swoją strategie czy wycofać się i robić swoje. Tutaj wszystko zależy od decyzyjności graczy.

    Druga kwestia, gdyby atakowanie innych graczy nie było opłacalne, w większości przypadków nie byłoby to robione. Co za tym idzie, brak atakowania innych spłyciłby interakcje między graczami.
    Kolejna kwestia – gracz musi wpierw jakoś dotrzeć do innego gracza, czyli zużywać swoje akcje bądź zasoby. Drugi gracz może zareagować i zwyczajnie uciec nim do takowej walki dojdzie. Sama walka i tak będzie ryzykowna dla każdej ze stron. Po walce i tak zwycięzca będzie miał straty i będzie musiał zregenerować swojego Herosa, by dojść do punktu wyjścia. Innymi słowy benefit z tego będzie tożsamy jakby pracował w odpowiednim miejscu na mapie, walczył z potworami czy też wykorzystywał jakąkolwiek inną możliwość gry. Sam pokonany odrodzi się z pełną ilością Zdrowia i Many i łatwiej będzie mu pokonać agresora – lecz to i tak decyzja drugiego gracza co będzie chciał zrobić.

    6. Instrukcja

    Proponuję samemu przeczytać instrukcje i wyrobić sobie własne zdanie na jej temat.

    7. Zagadka

    Jest to kwestia czysto opcjonalna i stanowi smaczek. Każdy indywidualnie oceni czy chce ją rozwiązać czy też nie. Zagadka w żaden sposób nie wpłynie na rozgrywkę.

    Jeszcze małe odniesienia do zasad

    Symbole na akcjach/reakcjach możemy rozpatrywać w dowolnej kolejności.

    Zachęcam do zapoznania się z tytułem i wyrobienia sobie własnej opinii.

  5. Boże święty… Rzeczy które Ci przeszkadzają w grze są nieakceptowalne. Jakim cudem one nie zostały wyłapane po 2, 3 testowych rozgrywkach?? Mam wrażenie, że dostałeś coś, co jeszcze nie powinno opuścić stołu projektanta, nie myśląc już o tym, że to absolutnie nie jest czas aby uruchamiać zbiórkę… Ludzie to mają tupet… Współczuję grania w takie prototypy…

  6. Gratuluję i życzę sukcesów 🙂 Bardzo lubię oglądać Twój kanał z kilku względów. Nie czuć w twoich filmach komerchy, telewizyjnego show – każdy filmik to koncentrat wiedzy o danej grze, a nie planszówkowy Polsat 😉 Zyskujesz też tym że jak gra ci się nie podoba to nie próbujesz szukać na siłę zalet żeby tylko dać jej 8/10. Mam wrażenie że z jednej strony ciężko o szczerą postawę ale z drugiej strony kanały z ocenami 9/10 (innymi słowy świetna gra) na poziomie 99% recek zalatują utopią. No i ostatnia rzecz ale równie istotna to to że poruszane tytuły to nie mielenie w kółko Portalu/Rebela/Asmodee/CMON jak na większości kanałów. U Ciebie naprawdę można znaleźć cos oryginalnego i świeżego, a to że dostało 6/10 to kij. Każdy z nas ma swój gust i nie robię z Ciebie wyroczni. Ty poprostu czasem dajesz okazję poznać coś świeżego, a to czy gra jest dla mnie to muszę sobie sam odpowiedzieć. Pozdrawiam!

  7. Gdyby nie opcja dopalenia tempa YT'a to nie wiem czy kiedykolwiek Gambit uplasował by się na podium 😅.. w każdy m razie i tak dawno nie wypadło w głosowaniu tak, jak sam głosowałem

Dodaj komentarz

Zadzwoń do nas!